Thursday, March 4, 2010

Varit med min underbara dotter på Bäckaskog slott och fikat med en ljuv hallonbakelse! underbart just nu!
Sen åkte Carro och jag till havet i Trelleborg de gammlas(mormorsmors)hus var jämnat med marken men vid moster Klaras gammla hus fanns våran gammla möderne linje,ett samma hus med nya boende och nu avgränsad tomt ner till havet blockerad av fula järnvägs spår och nu ful tunnel fram till havet och sandstranden.Men i friska vindar med snö och blåst, plockade vi vita stenar...jag tappade mina på mac Donalds men börjar mitt nya liv och sa förväl till barndoms minnen tappade vita stenar och dem jag aldrig hann ta avsked av.
Carolinnes underbara alldeles för unga vän Sarha begravs på Fredag i Lunds domkyrka.
Och mina tankar kommer att finnas där.
Efter allt detta välkommnar jag en ny vår mer än någonsin på sand utan gamla fotspår.

No comments: